Lugn...

Stress, press, resa, leva, veta vad du vill men vara fri att ändra dig, ta vara på möjligheterna, världen står för dina fötter, teoretisk kunskap är viktig, men glöm inte att praktisera, det är önskvärt. En buffert är viktig, spara för att slösa? Placera, planera rätt, var stolt med respekt. Klara dig själv men nätverka ditt liv. Ensam är stark men tillsammans är vi lyckligast. Klara dig själv men var inte ensam. Trygga din framtid men lev löst. Haka dig fram med fasta beslut. Ta en väg men gärna sidospår. Egna initiativ men genom kontakter. Var lycklig men bitter, det blir roligare så - ironins under. Gör gärna allt innan du är 25 men lev till du är 45 först, för att hinna med. Ta hand om dig själv, vårda din kropp, men haka inte upp dig på småsaker, det kan bli sjukdomar. Träna lagom, och glöm inte att vara social mellan träning, skola, jobb och kärleken. Kärlek som är få förunnat men som alla har rätt till, vart kan man reklamera? Det är viktigt att få ut maximalt av livet, och får du inte det ska du vara missnöjd. Gammal blir man snabbt och ingen kommer att ta hand om dig på hemmet trots att du sommarjobbade på högstadiet med att klappa gamlingar på kinden. Kommer jorden att finnas kvar förresten? Tiden är knapp, stress press.

Pessimist? Javisst! Tacksam? Oerhört! Jag finns, jag kan, jag föddes, jag lever. Om man bara vill tillräckligt så finns vägen där, med och utan sidospår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0