September thoughts...

"Majkela

Sitter här och sorterar tankarna, massa olika projekt igång. Inte många är startade i verkligheten, de är dock långt framskridna i tanken. Där har jag redan sytt ihop, efterfixat och hunnit bli nöjd. Kanske är det denna nöjdkänsla som gör att jag inte startar projektet i verkligheten, jag har redan fått tillfredställelsen av att slutföra en idé! Nu är inte den känslan inte ens i närheten av ruset som kommer av att lyckas på det sättet men det är ett bra substitut när den verkliga motivationen tryter och bara tankarna finns att tillgå.


Drömvärlden är i sin tur i och för sig inte helt pjåkig den, där kan man vara den man vill för stunden, testa olika metoder och idéer. Det är ett bra sätt att försöka sig fram utan att ta risker. Låter tråkigt enligt vissa medan jag föredrar detta sättet, eller rättare sagt, det är det sättet jag känner till och kan bäst! Jag kanske skulle må bra av att testa lite mer i verkligheten, utan att ha karta och facit till situationer (det facit jag själv tror mig ha, oftast stämmer inte detta så bra, men det har arbetats fram genom otaliga försök i min lilla värld). Jag ska nog låta september bli en testmånad! Eller oktober om jag inte är redo redan till helgen....nä..just det, skulle låta bli att tänka!


Samtidigt tror jag att det kan vara bra med viss analyserande verksamhet, riskmedvetenhet är bra att ha. Det är när man ser risker som inte finns och anar ugglor i mossen som egentligen är ute och flyger som det får en negativ verkan. Man behöver inte ha stenkoll på sina ugglor, bara försöka lita på att de håller sig i luften. De som mot förmodan ligger och lurar i buskarna får skylla sig själva att de får skit i fjädrarna!


Att flyga utan vingar är en ganska tuff utmaning men att våga utan mod är en sjuhelsikes bedrift!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0